یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
کد خبر: 1176306
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
زنجان،پایتخت شور و شعور حسینی

حوزه/ گزارش فعالیت مردم فهیم زنجان در ایام عزای سیدالشهداء (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، گزارش فعالیت مردم فهیم زنجان در ایام عزای سیدالشهداء (ع) توسط روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان منتشر شد.

بیش از ۵۰۰۰ خادم افتخاری مردمی همراه با خادمین رسمی با نظارت هیئت امنا و مدیران اجرایی کار آماده سازی، برپایی و نظم دهی مراسمات محرم را در زنجان برعهده داشتند.

همانند سنوات گذشته دسته جات عزاداری متعدد مردمی از محلات ،مساجد و تکایا شهرها و روستاهای دور و نزدیک، طبق سنت های دیرپای ایرانیان ، در روز اول ، هفتم و روزهای تاسوعا ، عاشورا ، یازدهم و دوازدهم محرم برای عرض تسلیت و انجام عزاداری در شهرها و روستاها به محضر امامزادگان عظیم الشان مشرف شدند و این خانه های اهل بیت در ایران را مقصد حرکت خود کردند که دسته جات عزاداران حسینیه و زینبیه اعظم زنجان ، مساجد احمدیه ، تکیه قائمیه ، هیئت ثارالله و فاطمیون و اجتماع بزرگ عزاداران در بقعه قیدارنبی(ع) و امامزاده اسماعیل(ع) ابهر و تعزیه خوانی تکیه حسینی (ع) شهر ارمغانخانه و روستای رجعین را می توان از شاخص ترینها در سطح استان ،کشور و منطقه دانست.

مجموعا بیش از ۱۰۰۰ دقیقه برنامه از جمله پخش های زنده و برنامه های تولیدی از شبکه استانی اشراق و شبکه های دیگر در این ایام پخش شد.

نذورات متعدد مردمی که نثار این مراسم ها می شود نشان از برآورده شدن حاجات دهها هزار نفر از مردم سراسر استان ، ایران و حتی برخی نقاط خارج از کشور است .هر سال میزان نذورات دسته های بزرگ عزاداری اعلام میشود اما خبری از برآورده شدن نذر و نیاز دهها هزار نفر از مردم در مجالس عزاداری و گرامیداشت اهل بیت علیهم السلام به دنیا مخابره نمی شود. مشکلاتی که با دستان گره گشای اهل بیت و اذن الهی حل می شوند اغلب گره هایی سخت و گاه کور است که دست عادی بشریت از باز کردن آن کم توان یا ناتوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha